Het Corona-virus houdt ons leven nog altijd in zijn greep en wij begrijpen dat deze uitzonderlijke situatie onzekerheden met zich mee brengt, zeker omtrent uw (geplande) vakantie. Hieronder vindt u een overzicht van veelgestelde vragen met bijbehorende antwoorden, overzichtelijk voor u opgedeeld in diverse categorieën. Wij hopen hiermee deze onzekerheden bij u weg te nemen en u binnenkort te mogen verwelkomen in één van onze vakantievilla's. Is uw vraag toch onbeantwoord gebleven? Neem dan gerust contact met ons op, onze medewerkers staan u graag te woord. 

Uw verblijf

 

Kan mijn (geplande) vakantie bij Z'ANDvillas gewoon doorgaan?  

Ja, dat kan! U bent van harte welkom bij Z'ANDvillas. Onze vakantievilla zijn gelegen op ruime percelen, zonder centrumfaciliteiten. Hier kunt u in alle rust met veel privacy genieten van een welverdiende vakantie in eigen land. 

 

Welke maatregelen neemt Z'ANDvillas om verspreiding van het Corona-virus te voorkomen?  

Wij treffen alle nodige voorzorgsmaatregelen om aan de hoogste normen voor veiligheid en hygiëne te voldoen. Voor uw aankomst is uw vakantievilla met de grootste zorgvuldigheid schoongemaakt en treffen wij diverse aanvullende maatregelen waaronder desinfecteren van de handcontactpunten, de keuken en het sanitair in uw villa met een gecertificeerd desinfectiemiddel. Daarnaast wordt uw villa voor aankomst minimaal 5 uur geventileerd. 

 

Wat zijn de huidige regels rondom check-in en check-out? 

Op de dag van aankomst kunt u vanaf 16.00 uur de sleutel van uw vakantievilla ophalen in ons kantoor, Veerweg 3 in Kamperland. Er is slechts 1 persoon toegestaan in de receptie en onze medewerkers bevinden zich voor ieders veiligheid achter plexiglas. Onze receptie is tot 17.00 geopend. Komt u later aan? Laat dit ons dan tijdig weten. 

Op de dag van vertrek dient u de villa voor 09.00 uur te verlaten. Er vindt geen check-out controle plaats. De sleutels kunt u in de retourenvelop deponeren in de brievenbus van ons kantoor, waarna wij de eventueel betaalde borg binnen 14 dagen per bank aan u terugbetalen. Een contante terugbetaling van de borg is helaas niet mogelijk.  

 

Zijn de supermarkten, winkels en restaurants in Kamperland e.o. geopend?  

De supermarkten en winkels in Kamperland zijn geopend, uiteraard met inachtneming van diverse (hygiëne)maatregelen. Gasten van Z'ANDvillas kunnen ook gebruik maken de speciale boodschappenservice van AH Kamperland en de broodjesservice, zodat u uw villa niet hoeft te verlaten. 

De horecagelegenheden zijn vanaf 1 juni weer geopend, maar wel met een beperkte capaciteit en volgens de RIVM-richtlijnen. Vooraf reserveren is verplicht. Geniet u liever in uw villa van een diner op restaurantniveau? Maak dan gebruik van de diverse afhaal- en bezorgmogelijkheden

 

Zijn de stranden en natuurgebieden vrij toegankelijk?  

Ja, u kunt tijdens uw verblijf genieten van de schoonheid, de rust en de ruimte op onze stranden en in onze natuurgebieden. Uiteraard gelden hier ook de bekende maatregelen en dient u 1,5 meter afstand te bewaren. Overschrijding van de regels en te veel drukte in deze gebieden, kan de Veiligheidsregio Zeeland doen besluiten (delen van) het gebied af te sluiten.  

 

Omboeken en annuleren

 

Kan ik mijn verblijf kosteloos annuleren?

Binnen 14 dagen na het maken van de reservering, kan de reservering zonder opgave van reden kosteloos worden geannuleerd tenzij de reservering 28 dagen of korter voor aanvang van uw verblijf is gedaan. Als u heeft betaald met een recreatie-voucher, dan ontvangt u hiervoor een nieuwe recreatie-voucher.

 

Welke annuleringsbepalingen gelden er na 14 dagen na boeking? 

Indien uw verblijf tot 31 december 2020 door COVID-19 omstandigheden (zoals (uit)reisrestricties, ziekte van u of uw reisgenoten door het corona-virus) geen doorgang kan vinden dan kunt u kosteloos omboeken naar een periode later in 2020 een recreatievoucher aanvragen die u kunt verzilveren voor een boeking tot 1 juli 2021. Voor annuleringen door overige omstandigheden gelden onze algemene annuleringsvoorwaarden

 

Door (uit)reisrestricties moet ik mijn verblijf annuleren, hoe kan ik mijn verblijf omboeken? 

Heeft u een verblijf geboekt met aankomst voor 31 december 2020 en kan uw reservering onverhoopt wegens COVID-19 toch geen doorgang kunnen vinden? Dan kunt u de gemaakte boeking kosteloos verplaatsen naar een periode later in het jaar. Of u kunt een recreatie-voucher aanvragen, die u voor een verblijf tot 1 juli 2021 kunt verzilveren. U kunt gebruik maken van deze regeling als er vanwege COVID-19 (uit)reisrestricties zijn of als bij u of uw reisgenoten klachten en/of ziekte van het coronavirus geconstateerd zijn. U kunt hiervoor gebruik maken van ons contactformulier

 

Als ik mijn verblijf omboek naar een latere periode en dit verblijf komt duurder uit, betaal ik dan een meerprijs?  

Ja, indien de nieuwe reissom hoger uitkomt dan die van de bestaande boeking, wordt het verschil bij u in rekening gebracht.  

 

Ik heb bij mijn boeking gebruik gemaakt van jullie annuleringsfonds. Kan ik kosteloos annuleren? 

Hiervoor verwijzen wij u naar onze Algemene Voorwaarden.  

 

Ik heb het omboekformulier ingevuld, maar hierop nog geen reactie gekregen. Wat moet ik nu doen? 

Onze medewerkers streven ernaar binnen 5 werkdagen na ontvangst van het omboekformulier contact met u op te nemen. Heeft u na 5 werkdagen nog geen reactie van ons ontvangen? Neem dan telefonisch contact op met onze medewerkers.  

 

De recreatie-voucher 

 

Wat is een recreatie-voucher en hoe werkt deze? 

De recreatie-voucher is een digitaal tegoed t.w.v. de reeds betaalde en ontvangen reissom. U ontvangt van ons een unieke code, waarmee u dit tegoed kunt verzilveren voor een volgend verblijf met aankomst tot 1 juli 2021. Bij een online boeking kunt u de voucher verzilveren door de vouchercode in te voeren in stap 1 van het boekingsproces. 

 

Wat zijn de voordelen van een recreatie-voucher? 

Met de recreatie-voucher behoudt u de reeds betaalde reissom als een tegoed voor een volgend verblijf. De recreatie-voucher is geldig tot 1 juli 2021, zo heeft u voldoende tijd om een nieuw verblijf bij Z'ANDvillas te plannen.  

 

Hoelang is de recreatie-voucher geldig? 

U kunt de voucher tot één jaar na het moment van uitgifte gebruiken als betaalmiddel voor een nieuwe boeking via onze website. De voucher kan verzilverd worden voor een verblijf in de periode tot 1 juli 2021. 

 

Kan ik mijn online boeking betalen met de recreatie-voucher? 

Ja dat kan. In het online boekingsproces kunt u bij stap 1 voucher inwisselen. In de rechterkolom ziet u onder het overzicht van uw verblijfsdata de mogelijkheden om een voucher of couponcode in te voeren. In dit veld voert u de unieke vouchercode in en klikt u op inwisselen. Het tegoed op de voucher wordt dan als betaling verwerkt.  

 

Moet ik het gehele bedrag van de recreatie-voucher in één keer besteden? 

Nee, de recreatie-voucher is een digitaal te goed dat u in meerdere delen kunt besteden. Indien de nieuwe reissom lager is dan het tegoed op de voucher, blijft het restant op de voucher staan. Dit kunt u gebruiken bij een volgende boeking met aankomst tot 1 juli 2021.

 

Kan ik de recreatie-voucher gebruiken voor een boeking die ik al had gemaakt? 

Dat kan, als u de bestaande boeking nog (deels) dient te betalen. De recreatie-voucher kan niet ingewisseld worden op een reeds betaalde boeking.    

 

Ik ga voor 1 juli 2021 niet meer op vakantie. Kunnen jullie mij de (rest)waarde van de recreatie-voucher uitbetalen? 

Nee, er vindt geen terugbetaling plaats als u de voucher niet gebruikt/kunt gebruiken. 

 

Kan ik de recreatie-voucher aan iemand anders geven? 

Nee, de recreatie-voucher is niet overdraagbaar.  

 

Ik ben mijn recreatie-voucher kwijt. Kan ik een nieuwe toegestuurd krijgen? 

Ja, dat kan. U kunt hiervoor contact opnemen met onze medewerkers. Zij zullen uw eerder ontvangen vouchercode opnieuw aan u toesturen.  

 

Ik heb al een nieuwe vakantie geboekt met de recreatie-voucher. Nu wil ik er nog extra’s aan toevoegen. Kan ik die met de recreatie-voucher betalen? 

Ja, dat kan indien u nog een restbedrag op de recreatie-voucher heeft staan. U kunt na het toevoegen van de extra’s uw recreatie-voucher gebruiken als betaalmiddel.  

 

Ik heb de recreatie-voucher al deels gebruikt. Kunnen jullie mij zeggen welk tegoed er nog op staat? 

Ja, dat kan. U kunt hiervoor contact opnemen met onze medewerkers.  

 

Ik heb vanwege het coronavirus mijn vakantie omgeboekt naar een latere datum of reeds geannuleerd, maar wil nu toch een recreatie-voucher. Kan dat? 

Nee, het is helaas niet mogelijk de recreatie-voucher met terugwerkende kracht te ontvangen.